Klachten & Geschillen
Pensioenfonds HAIO voert uw pensioenregeling uit met de grootst mogelijke zorg. Toch kan het voorkomen dat u niet tevreden bent over:
- de manier waarop dit gebeurt
- de manier waarop u bent behandeld of geïnformeerd
Wat u kunt doen:
- Waar dien ik mijn klacht in?
- Welke gegevens heeft het fonds nodig?
- Wat gebeurt er met mijn klacht?
- Bij afwijzing: de ombudsman
Wanneer u een klacht of geschil hebt, dan kunt u dit indienen bij Pensioenfonds HAIO. U doet dit door een brief te sturen naar het bestuur:
Pensioenfonds HAIO
Postbus 4471
6401 CZ HEERLEN
Welke gegevens heeft het fonds nodig?
Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben wij de volgende gegevens nodig:
- uw klantnummer; u vindt dit nummer op de brieven die u van het pensioenfonds ontvangt
- uw naam
- uw adres
- uw telefoonnummer
- de datum waarop u de brief verstuurt
- de omschrijving van uw klacht
- uw handtekening
Wat gebeurt er met mijn klacht?
Pensioenfonds HAIO stuurt u zo snel mogelijk een ontvangstbevestiging. U krijgt een schriftelijke reactie binnen zes weken nadat u het geschil of de klacht hebt ingediend. Deze termijn kan eenmalig worden verlengd met zes weken.
Wanneer het bestuur van Pensioenfonds HAIO uw bezwaarschrift afwijst, kunt u terecht bij de Ombudsman Pensioenen. De Ombudsman Pensioenen is een onafhankelijke instantie die geschillen over de uitvoering van de pensioenregelingen behandelt. U kunt pas een beroep op de ombudsman doen als u de klachtenregeling van het pensioenfonds helemaal hebt doorlopen.
Het adres van de Ombudsman Pensioenen is:
Postbus 93122
2509 AC Den Haag
website: www.ombudsmanpensioenen.nl
Tel. 0703499620
Meer informatie
U vindt de klachten- en geschillenregeling van Pensioenfonds HAIO op de documentenpagina van deze website.